נשים גברים ומה שביניהם (1880.1001)


על הקורס:
מגדר הוא אחת מקטגוריות הזהות החשובות ביותר בחברה המערבית, והוא משפיע על פרטים, על יחסים בין פרטים ועל הארגון החברתי בכל היבטיו וזירותיו. הקורס יעסוק במגדר משלוש פרספקטיבות: סוציולוגית, פסיכולוגית ותרבותית.

 
 
בחלקו הראשון של הקורס נבחן את התיאוריות הפמיניסטיות המרכזיות שעוסקות במגדר, ונקשור בין טענותיהן לבין המציאות החברתית בכלל ובישראל בפרט.

בחלקו השני, הקורס יבחן את התפיסה הפסיכולוגית המקובלת לגבי התפתחות של זהות מגדרית ומינית מנקודת מבט ביקורתית פמיניסטית וקווירית. נבחן את הקשר בין מין ביולוגי, מגדר ומיניות, כמו גם את ההתייחסות הרווחת בפסיכולוגיה למושגים אלו כמושגים דיכוטומיים. נסקור את הידוע על המנגנונים הביולוגיים המשפיעים על התפתחות זכרים ונקבות החל מהשלב העוברי, נדון בשאלה של תורשה מול סביבה בהתפתחות בני אדם ממוגדרים וננסה לזהות את מנגנוני הסוציאליזציה שהופכים אותנו לנשים או גברים.

חלקו האחרון של הקורס ידון בהבניות החברתיות והתרבותיות הנוצרות באמצעות השפה המילולית, הספרותית והחזותית, בהשפעתן על תפישת העולם שלנו ועל יחסינו הבין אישיים. נקשור בין הסטריאוטיפים והקלישאות הרווחים בשפתנו ובדמיוננו ובין התובנות המדעיות והתיאורטיות שעלו במהלך הקורס.

שעות סמסטריאליות:
2

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>