יצירת האמנות נחוות ומעוצבת על-ידי חילופי מבט: מבטם של הצופים ביצירה, מבטן של הדמויות בתוך היצירה זו לעבר זו, ומבטן מחוצה לה לעבר הצופים. מבט זה אינו גורם קבוע, אלא תפקודו תלוי בשיח התרבות של תקופה נתונה. הקורס יבחן תיאוריות ראייה שעמדו במרכז הדיון הפילוסופי והתיאולוגי החל מאמנות יוון ועד ימינו, וידון בהשפעתן על הניסיון והשיח האומנותיים.
סיפור העין: המבט באמנות (1880.0801)
על הקורס:
חטיבות מרכזיות אליהן נתייחס במהלך הקורס:
1. מבוא: כוחו של מבט; נערות החצר לולסקז
2. מוות בעיניים: מבטה של מדוזה
3. מבט ואקפרזיס ברומא
4. ימה"ב: ראייה חומרית, אינטלקטואלית, רוחנית
5. אי-ראייה: מלחמת האיקונוקלזם
6. עין הנפש והתשוקה לראות ולדעת בימה"ב בשיאם
7. לידתה של החברה המציצנית בפולחן ובאמנות במאות 14-15
8. תרמית העין
9. שלטון ה-panopticon
10. מבט גברי/מבט נשי
11. הצילום והחברה הקולנועית
12. סוריאליזם: סיפור העין
13. שקיעתה של הראייה באמנות ובפילוסופיה של המאה ה-20
שעות סמסטריאליות:
2
קישורים מהירים
טפסים מקוונים
קישורים שימושיים